úterý 30. srpna 2016

3K MMB Race aneb Kolmo kolem komína


Zúčastnit se kvalitního závodu v blízkém okolí je skoro povinností. Na startu se sešlo víc lidí než vloni. Kvalita vzrostla, a to nejen u závodníků. Pořadatelé z MMB svůj závod stále zdokonalují. Dělají ho atraktivní pro jezdce i pro diváky. Příjezd k závodu i samotné zázemí byly dobře značené. Obtížné úseky na trati byly pojmenované a označené informačními tabulkami s parametry úseků. Úsek na hřišti byl vylepšen o umělou překážku z palet. Občerstvení v cíli pro závodníky bylo obohacené o originální domácí sladkosti napečené pro tuto příležitost. Občerstvovací stanice fungovaly bezvadně, stejně tak pořadatelé na trati. Klobouk dolů před organizací, která předčila mnohé věhlasnější závody. Na takový závod se budu vždy rád vracet. Vstřícný přístup města k pořádání závodu byl znát i na tom, že ceny pro vítěze předávala paní starostka.
Jelo se na dva okruhy v lesích okolo vrchu Košťálu se zříceninou hradu Košťálova. V každém kole nás čekaly dva výjezdy do sedla pod Košťálovem a dva sjezdy. Bylo sucho, trať byla bezpečně sjízdná. Na mokru by to bylo v lese na kamenech horší.
Po zaváděcím kole v ulicích města se startovní pole předběžně procedilo podle výkonnosti. Před nájezdem do terénu jsem jel na konci prvního balíku. Borci v čele to vzali hodně prestižně a došlo k prvnímu pádu. V prvním dlouhém stoupání zakončeném prudkým výjezdem nazvaným Brutál se balík rozpadl. V sedle pod Košťálovem už bylo prakticky rozhodnuto. Jel jsem si své optimální tempo. Do konce kola jsem sice o tři místa přišel, ale ve druhém kole jsem zase čtyři místa získal, zřejmě díky lepšímu rozvržení sil. čím déle závod trval, tím jsem postupoval v pořadí víc kupředu. Na rovince před druhým nájezdem do stoupání jsem pošetřil síly v háku a na jejím konci jsem si vyjel kopec, včetně Brutálu, svým tempem. V sedle pod Košťálovem už byla mezera za mnou značná. V druhé půli okruhu jsem dojel dva borce v černých dresech. Prvního jsem předjel před odbočkou k druhému výjezdu do sedla. V dlouhém Rácově sjezdu mi zvířený prach napovídal, že se blížím k dalšímu jezdci. Na polní cestě pod sjezdem jsem ho dojel a na singltreku u zahrádek jsem byl v háku za ním. Projel tak za ním městem a i když o mě věděl a hlídal si mě, tak neuhlídal. V poslední možné chvíli na trávníku na hřišti před překážkou z palet jsem mu nastoupil. Musel na ni až za mnou. Z poslední zatáčky jsem vyjel před ním a udržel jsem to ve spurtu až do cíle. Potěšilo mě, že jsem závodil chytře a porazil soupeře o dvacet let mladšího.
V cíli jsem byl v kategorii jako vloni druhý. Absolutní pořadí jsem vylepšil o deset míst na 25. místo.
Jana mi poskytla po dojezdu perfektní servis, hlavně se postarala o dostatečný přísun tekutin značky Svijany 11°. Po vyhlášení vítězů a losování tomboly jsme vyrazili zase po své ose přes pole domů.
Výsledek:

délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
28 641 1:26:03 19,60 25 2 79 7 0:16:20















Foto: Jana, barborabolechova, gwineth, Litoměřický deník

3K MMB Race
27. 8. 2016, Třebenice

Žádné komentáře:

Okomentovat